NEGLIGENENT COLLATERAL COLLAPSE rozhovor (k albu "Paranormal Nanodivision")


1. Začněme představením vaší nové fošny...nalaď fanoušky kterým doma ještě nehřmí "Paranormal Nanodivision" a vůbec popiš situaci kolem N.C.C. model 2003...

Opět se jedná o klasickou hudbu made in NCC. Samozřejmě jsme se snažili udělat hodně věcí jinak než na předešlých nahrávkách, abychom nedělali pořád dokola stejný rify se stejným zvukem. Jak hodně nebo málo se to povedlo nechám ale na druhých, z mý huby by to bylo silně neobjektivní. Ale pořád je to ten náš gringo /slovo Ierichova tchána/. Situace v NCC je neustále stejná, k žádným zásadním změnám v poslední době nedošlo. Jediná velká změna, spíš příjemná inovace je v tom, že jsme si letos všichni co na něco hrajeme /tedy kromě Paula/ koupili nový aparáty, nebo nástroje. Ierich jednoznačně vede, páč do toho hodil cca 110.000kč. Všechno včetně vily a novýho auta je samozřejmě financovaný z vejvaru z loňský desky „Reprocess..“

2. Velice mně zaujal obal Vašeho nového počinu, a to včetně názvu alba. Mohu se zeptat na zdroje, odkud tyto, podle mne fantastické nápady čerpáte?

Tedˇ už možná můžeme hovořit o jakési tradici, protože řadu let se veškeré věci spojené s hudbou NCC točí kolem pc her, filmů a texty jsou opět silně odborné, tentokrát na téma cybernetika. Zmíněný obal je koláží postav z gamesy DOOM 3 a našich ksichtů, název „Paranormal division“ pochází z další gamesy RETURN TO CASTLE WOLFENSTEIN, jako i hromada zvuků na cd. No a při diskuzi, že naše nová deska se takhle bude jmenovat, si Ierich ještě prosadil to NANO, což nám přišlo dobrý, alespoň je v tom názvu i kousek originality. Jenom ještě pro neznalce dodám, že právě „Paranormal division“ je hromada sviní, s kterejma se fčetně fašounů řežeš /děj se totiž odehrává ve II. Světový válce/ a ty svině jsou něco mezi robotem/člověkem, čili téma cybernetiky.

3. Vím jak náročné bylo dokončení "Paranormal..."...i vzhledem k tomu, že jste stále hledali, zkoušeli a snažili se dotvořit zvuk na skutečné maximum, takže jak se to povedlo a stálo to za ty šediny? Pověz mi něco o práci kterou si pro nový disk udělal ještě doma, jak sis hrál se zvukem, přijde mi, že to je hudba budoucnosti, tak se prostě jednou budou dělat všechny desky nebo ne?

No, já sem v konečný fázi vyhlásil práci kolem týhle desky za největší opruz v historii NCC. Né snad, že by se to všechno od začátku jenom sralo, ale po těch letech nahrávání máme tu pomyslnou laťku dneska v ňáký úrovni a rozhodně ji chceme stále posouvat směrem nahoru a ne naopak. Celý to začalo tím, že kromě vokálů a pár činelů, je celá deska nahraná digitálně, což už jsme v minulosti zkoušeli, ale jako předtím i letos jsme si na to ještě museli půjčit kytarový aparáty a ono přijít do studia a dělat na něčem co neznáš, je pro kohokoli hroznej risk. Ale hlavně co my letos nesedlo na 100%, byla spolupráce s naším letitým zvukařem. Nemyslím tím, že sme na sebe v jednom kuse řvali, hádali se nebo něco podobnýho, to vůbec ne, ale jak tvrdím, zvukař je člověk, kterej zhmotňuje naše představy, no a i když mu naprosto jasně nadefinuješ co vlastně chceš, tak on je tam od toho, aby se tý mí představě co možná nejvíc přiblížil a vzhledem k dnešnímu vybavení studií, kde je 50 000 přístrojů, softvérů, efektů, každý má 2000 knoflíků, kterejma můžeš točit do posrání zleva doprava, nahoru dolů a pořád to něco dělá, tak to není žádná sranda. A navíc on to cejtí jinak. No a tady letos asi nebyla ta šťastná souhra, nebo spíš ta šťasná náhoda, nakroutit to tak, jak sme to chtěli my. Já sem původně chtěl dělat mix a master doma, nakonec sem byl demokraticky přehlasován a celá deska se dělala ve studiu v Praze, přesto master sem nakonec udělal doma. Jenom mástry se dělaly v Praze asi 3, nakonec se vzal až číslo 5 z mé dílny. A sám moc dobře víš, jenom to definitivní dokončení, v pořádku to předat do lisovny, co to bylo za vopruz, že sem tam ještě nakonec musel jet sám a stejně to bylo blbě. A tak dál. A jelikož sem ještě navíc dělal obal, tak sem se fakt nenudil. Ale za ty šediny to stálo, protože jenom ty zkušenosti co jsem si odvez ze studia sou k nezaplacení. No a jestli je tohle hudba budoucnosti /doufám že myslíš, že se budou točit desky doma/ve zkušebně na pc, mac/, tak si myslím, že z části určitě. Jak sem se už zmínil, tak desku sme točili z 80ti% digitálně, čili z nástrojů přes digitální aparáty přímo do pultu, respektive do compu. No a právě digitální cesta je hlavní předpoklad jak to dostat nejjednoduší cestou v nejlepší kvalitě do pc, čímž se opravdu ke tvorbě hudby dostává příležitosti podstatně širšímu okruhu lidí. Softvérů sou dneska hromady, stačí si jen vybrat a člověk může tvořit. Mnohým lidem to prostě hrozně moc ulehčí práci, nebudu jmenovat všechny výhody, ale třeba jednu za všechny. Doma můžeš nahrávat, míchat, mástrovat písničku do posrání, ve studiu čumíš furt na hodinky a každou hodinu si řekneš:“ Tak sme promrdali další pětikilo“ a efekt leckdy stojí totálně za hovno. Na druhou stranu je stejně hromada věcí, který jen tak doma neuděláš. /Aspoň dneska ještě ne/. Tím sou třeba dobrý prostory s kvalitní akustikou, je potřeba sejmout kvalitně vokály a všechny nástroje pokud je nahráváš analogově, což je náročný právě třeba na ty již zmiňovaný prostory, je potřeba mít hromadu kvalitních mikrofonů, převodníky atd. Takže já tu v budoucnu vidím jasnou spolupráci mezi profi studiem a mezi domácím studiem. Co musí bejt analogem, to budu muset udělat ve studiu /představa, že doma nahrávám klasickýho Maršuse přes mikrofon je v paneláku asi utopií/, co půjde digitálně, můžu klidně dělat doma. Ale stejně nejdůležitější bude pořád ten člověk, kterej musí použít srdce, rozum, uši a ruce. Všechno ostatní je až potom a gdo je hluchej, může sedět v tom nejvybavenějším studiu a je mu k prdu jestli to je analog nebo digital. Ale stejně si myslím ,že digital dá analogu totálně na prdel. Jen blázni a snílci říkají opak. To je asi jako by si chtěl letět do vesmíru v dřevěný raketě…………….no i když, kdyby ji pořádně nalakovali…….

4. Na CD je i CD-ROM stopa, takže trošku prozraď co na ní je, protože jde o dost zajímavé bonusy pro všechny majitele PCček...a co skrytý videoklip?

No to byl teda taky vopruz na román. Původně to udělal Ierich, já tam přidal klip. Ierich to přivez v sobotu a já ti to v pondělí musel odevzdat a mě se tam hromada věcí prostě nelíbila, takže sem udělal menší korekturu. No spíš brutální cenzuru a celý sem to překopal. Původně to fungovalo jako naše webový stránky, který se doufám v brzký době změněj. Ale obsahovalo to z 1/2 věci co byly ok, druhá půlka byla shit. Nakonec tam jsou 4 složky, 1. obsahuje mp3ky, druhá fotky, třetí je video s dvěma songy z Obscene festu 2003 a čtvrtá složka je s náhledama na obaly či plakáty, ale hlavně je tu ten „ukrytý“ klip. Vono to snad bude vypadat, že se tady těžce masíruju, ale fakt je ten, že klipy jsou prosím též mojí prací /vypadám jako workholik a přitom sem línej jako praseJ/, ale myslím, že stojí zato, aby je lidi zkoukli. Hlavně ten klip k „Focused“. Ale jenom ho v pořádku vyexportovat do podoby, která je na cd mi trvalo několik dnů a několik desítek exportů /jeden trval tušim kolem 30ti minut!!/. Ale abych jen neklel, myslím, že nakonec obsah tohodle bonusu má smysl a je tam plno zajímavejch věcí. Přinejmenším lidi uviděj, jak sme ve skutečnosti hnusný a že to fakt kvůli fanynkám neděláme, protože nemůžeme.

5. A všeobecně vzato: Tvůj vztah k počítačovým hrám a k tématice, kterou opěvujete ve svých skladbách? Cítím tam možnou spojitost...a hlavně čím se pro tebe počítač v průběhu let stal? Připadne mi, že jsi takový cyber člověk a PC je prostě tvůj denní chleba...

No ty hry sem už nakous a myslím, že nekecám, gdyž řeknu že já a Paul /ten teda vítězí/ hrajeme gamesy docela často, Mozkovi sem nedávno taky pár her vysmahnul. Jedinej Ierich je brzda, protože ten jezdí maximálně „prdlý“ formule a dělá u toho henhén…J Takže ano, vztah ke všem akčním 3D hrám je kladný, čím větší řežba, tím líp. Aspoň chvilku si můžu připadat jako Dahmer s Fishem dohromadyJ. Ta spojitost mezi textama, muzikou a jistou naší image /jestli to tak lze v našem případě nazvat / tady samozřejmě je. V textech se nimráme v odborných tématech jako je vesmír, technologie, kybernetika, matematika, fyzika, no a pc hry a potažmo výpočetní technika /nemyslím sčoty a podobný věci/ jsou určitým druhem technologie a odborným tématem a jelikož sme často házení do gore pytlíku, tak je rozhodne lepší použít řev robota, co páře ženský prdel železným ptákem z gamesy, než poustět 5ti minutovou přednášku slavnýho fyzika. Bez toho computeru si to fakt dneska nedokážu představit. Vlastně od práce, zábavy, komunikace až po samotný koníčky, je všechno v tý škatuli. Pro mě teda jo. Ale samo, že se umím ještě ožrat, nebo jít s manželkou na večeři.

6. Album už je mezi lidmi více než měsíc. Jsou ti známé nějaké reakce, ať už kladné nebo záporné? A vůbec jaké ohlasy vlastně sami očekáváte?

Já si myslím, že je ještě trochu brzo na jakýkoliv bilancování. Přesto už sem ňákou tu recenzi čet a zatím to bylo všechno ok. Do tý doby, než ňákej přiblblej analfabet z Německa napíše, že máme debilně naprogramovaný bicí. Ierich si s ním pak napsal dva mejly, efekt byl asi takovej, jako když se baví hluchej z blbim. He – ehe – he – ehe – he – ehe. A ještě mám takovou perličku, když sme u těch recenzí a to sem se fakt hrubě nasmál. Psala ho jedna nejmenovaná dáma a ta si dávala takovýho majzla, aby po mých urgencích nenapsala, že sme pražská kapela /jenom připomínám, že 50% NCC je z Hradce Králové, 75% je z Východních čech/, tak hned v první větě chtěla zabodovat a zdůraznit, že není přece blbá a že to ví, tak napsala „né pražská, nýbrž původem z Uherského Hradište“ ---ješte tedˇmě bolí pupek. No a ta samotná recenze nestála taky za moc, myslím, že kdyby napsala jak uvařit guláš s knedlíkem, udělala by líp.

7. A co koncertní činnost? Hodláte teď spinkat na vavřínech anebo nehledíte nalevo napravo a činíte se seč můžete na poli tvorby nových skladeb a koncertních vystoupení? Jinak musím přiznat, že vaše poslední koncerty byli dost fajn a hlavně na OEF 2003 jste řádili naprosto s přehledem...

Vzhledem k tomu, že mi v pátek přišel poštou další pytel peněz a už to nemám kam dávat, tak nato tedˇ chvíli serem J. Situace je taková, že do konce roku, až spíš do jara máme klid zbraním, mezitím si naše cd koupí dalších 10.000.000 obyvatel týhle planety, pak uklohníme koncertní program /a začneme dělat nový skladby/ a budeme jezdit křížem krážem po naší Zeměkouli. Připravujte sudy piva, basy Myslivce a pytle dobrýho hulení. No a když nás opět pozveš na Obscene fest, tak zařádíme zase. Pokud teda budeš mít pro nás těch 250.000,- za vystoupení. /není problém he,he,he...pozn. čurby/

8. A mimochodem Jirko, posloucháš stále to, co jsi poslouchal dříve, nebo jsi rozšířil stáj svých oblíbenců a favoritních nahrávek české i zahraniční provenience?

Čoveče jo. A myslím, že mě asi žádný radikální změny, obraty o 180 stupňů nečekaj. Samozřejmě pokud se objeví ňáký nový kapely nebo snad styly, co mě oslověj, tak budu jenom rád. Když sem začínal v 80tejch letech poslouchat skupiny S.O.D., METALLICA, SLAYER, DESTRUCTION atd, věděl sem, že je to láska na celej život. No a dneska toho je kupa, různých stylů, který se stačily vytvořit a který mám rád, i když teda víc hodnotím, jestli se mi ta daná nahrávka líbí, nebo ne a na stylu mi tolik nesejde. Přesto se převážná většina točí kolem toho „bigbítu“. Nikdy sem nebyl trendař a neposlouchal jenom to, co je momentálně v módě. Marně se snažím vzpomenou na něco, co mě v poslední době posadilo na prdel. Kouk sem se i do compu mezi cédéčka, páč tam mám několik novinek od heavy až po grind, ale není co vyzdvihnout. Snad to, že sem si konečně na cd sehnal MASSACRE „From Beyond“, TERRORIZER „World Downfall“ nebo DEATH „Human“, stěžejní to díla v tvrdé muzice.

9. Jo a co další hudební aktivity? YAKOOZA zatím nic, ale vím, že děláš daleko víc muziky, takže trošku nastiň o co jde...

Trochu tahle otázka souvisí i s otázkou 7. To že do jara máme pauzu s NCC, neznamená, že budeme mít vyvalený pupky na kanapi. Já rozhodně ne. Za prví tedˇ pilně zkoušíme a komponujeme nový skladby v naší hradecký alldreamteamstars projektu/skupině SHRAPNEL IN MY HEAD, kterou současně tvořím já a zbytek jsou ex členové hardcore skupiny MANTRA, která tu ještě před ňákou dobou řádila. Stylově to je mix hardcore/thrash/death/ možná i trochu toho grindu v moderním kabátě, gdyž to hodně zjednoduším, tak je to něco, jako gdyž se srazí stará METALLICA s NAPALM DEATH. Ber samozrejmě tohle přirovnání s rezervou, já si osobně myslím, že je velice složité to jednoduše zaškatulkovat, každá skladba je prostě jinde. Když to všechno půjde podle plánu, tak by jsme měli na jaře/létě 2004 natočit druhý /minimálně/demo. No a 24.12. máme první live vystoupení u nás v HK v „Ďáblu“. No a co se týká YACOOZY /pozor na to C/, tak mám pro tebe a doufám pro všechny muziky chtivý lidi dobrou zprávu, že full cd YACOOZY je těsně před dokončením, už dělám jenom poslední kosmetický úpravy, mám nastavenej i finální master, takže dokončení je teoreticky záležitostí několika hodin. Cd obsahuje 12 traků o délce 36 minut a jedná se doufám o tu nejbrutálnější „taneční“ muziku. Trochu se dokončení protáhlo, přestože sem měl z větší části tenhle matroš hotovej už někdy na jaře, ale vůbec to není na škodu, ba naopak, protože sem hromadu věcí nedělal úplně správně /hlavně technicky/, což sem tedˇodboural nebo zdokonalil právě po těch zkušenostech z letošního nahráváni NCC. Jedinej malej zádrhel bude jakým způsobem to vyjde, původně to mělo bejt „tak“, vypadá to však, že budou změny. Ale každopádně to mezi lidi dostanu, věřím, že to fakt stojí zato.

10. Myslím, že pro dnešek by to stačilo, máš opět nějaký originální zakončení našeho rozhovoru?

Ne.

Odpovídal Robocop, ptal se Chymus a Čurby

 

NEGLIGENENT COLLATERAL COLLAPSE rozhovor (k albu "Reprocess...")


N.C.C. - představ trošku kapelku a vaše nahrávky...vím , že už ničíte naše uši pořádně dlouho... zavzpomínej na bývalé členy, mnoho lidí třeba neví, že s vámi zpíval mistr Chymus, že jste jeli miniturné s AGATHOCLES už v roce 96...

… znám mistra Jana Husa, "mistra" Karla Gotta, ale mistr Chymus, to slyším teda poprvé. Ale popořádku. Kapelu tvoří Ierich bicí, Paul vokály, Robocop /tedy já/ - kytary a pár týdnů máme nového člena, kterým je Brain kytara. Abych řekl pravdu, ani ještě nevíme jak s námi Brain bude dlouho, jestli u nás zůstane natrvalo, nebo nám jen vypomůže s živým hraním, kvůli kterému vznikla naše spolupráce v NCC. On totiž už hraje v jedný kapele, ale samozřejmě bych uvítal jeho setrvání. My jsme tyhle věci ani pořádně ještě neprobírali, takže uvidíme. V týhle sestavě /teda bez Mozka/ fungujeme asi od roku 96. Rok vzniku NCC je 95 a opravdu prvním vokalistou byl Chymus, který nazpíval první demo "28 minutes…. ", který vyšlo v roce 96 a pak se vypařil. Další nahrávky /už s Paulem/ byly "Spasm Of Extinction"97, "Homologated Recycled 4D Hippies"99, "Feynman"2000, "Blue And White"2001. /Ierich ještě někdy někdě uvádí jakési pochybné projekty NECC, nebo tak podobně, od kterých já se naprosto distancuji a nemají s diskografií NCC nic společnýho!! / Songy z jmenovaných nahrávek se objevily na různých kompilacích, mc splitkách ,ep"s a cds. Největší vydavatelský úspěch, který bych chtěl vyzdvihnout je účast na cd kompilaci CZECH ASSAULT, kterou vydala firma RELAPSE /nemusím doufám představovat/, kde je materiál z "Homologated.." a "Blue And White". No a posledním zářezem je nedávno vydané cd "Reprocess Segment Database Extender", ze kterýho máme všichni radost, protože si myslíme, že se nám docela povedlo. A to jak hudebně, tak hlavně produkčně, tedy zvukově. Samozřejmě máme pořád velké rezervy, kterých doufám na dalších nahrávkách plně využijeme. No a co se týká turné s AG, tak to fakt bylo docela dobrý maso…i když jak tak vzpomínám, kdy to maso nebylo, žejo?

Proč ta šílená vesmírná image na nové desce? Všude samý vetřelci, člověk by od kapely co hraje tak masakrózní muziku spíše čekal hromady mrtvol...jde o to se nějak odlišit nebo vás vesmír zajímá nějak hlouběji? Nejste náhodou nasazení Ufoni z nějaké jiné civilizace a dostali jste za úkol nás zničit a tak děláte tak vysoce extrémní muziku?

"Vesmírnou image" používáme už několik let a to přesně od dema "Homologated..", takže to od nás není nic nového. To že jsme použili vetřelce na obalu a v bookletu má velice společného s hromadama mrtvol a zombies, přesto, že nejsme gore kapela. To rovnáse je v tom, že se jedná o hororová témata, které jsou v grind a death muzice jistým poznávacím znakem, řekl bych jistým klišé. Navíc vetřelec je scifi, což má zase mnoho společného s naší "vesmírnou image". Samozřejmě, že je tu snaha se odlišit od ostatních, přece jen o mrtvolách tu pěje plno jinejch kapel. Ierich se o tyhle věci velice zajímá, takže mi veř, že ví o čem píše v textech a že to nejsou žádné bláboly. No a jestli jsme ufoni? Já snad, Paul možná, Mozek tak 1:1 a o Ierichovi snad není pochyb. Ale na ničení civilizace jsou tu větší experti. Třeba ty ufoni ze Simpsnovejch.

Pojďme trošku pitvat váš nový zásek...v čem je "Reprocess..." lepší než vaše starší nahrávky? Které songy jsou tvé nejoblíbenější a hlavně proč tomu tak je? A taky mi řekni kde berete inspiraci pro ty opravdu vtipný intra a slogany před songy? Čí je to nápad? Můj totální favorit je song číslo 17 "Focused" , to je parádní CARCASS vychytávka, co tomu říkáš?

Rozhodně včem je pro mě naše cd lepší než všechny dosavadní nahrávky je hlavně zvuk. S přibývajícími zkušenostmi s nahráváním ve studiu je to bych řekl až logický. Není to však vždy pravidlem! Naštěstí u nás tentokrát ano. Konečně jsme udělali zvuk, za kterým si stojíme a z kterýho máme dobrej pocit a z kterýho budeme do budoucna vycházet. Jak jsem už říkal, je pořád co zlepšovat, o tom ani potom, ale možná by se dalo říct, že co se zvuku týče, je toto cd start nový zvukový éry NCC. A co se týká songů, tak jen pro informaci. Z větší části se jedná na cd o songy nové, ale protože se za naše staré songy nestidíme, tak jsme některým dali další šanci a oblékli jsme je do nového zvukováho kabátu a na cd je z každého našeho dema minimálně jedna skladba, někdy s většími či menšími změnami. Nevím kterou skladbu bych měl vyzdvihnout, myslím si, že každá má své místo na cd a v tuhle chvíli je to pro jednou neměnný fakt. Jsou tam skladby slabší a songy silnější, ale která věc je taková nebo maková je velice pocitová a tím těžko měřitelná záležitost a každý to vnímá jinak, takže ať si každý vybere svůj "hit", tak jako ty sám. Jinak na letošním obscene cd 2002 dvě ty dle mého názoru "hitovky" posluchači najdou. Intra a všechny ty ostatní waves, to je většinou z pc her, něco je z filmů např. intro na cd je z hororu "Kukuřičné děti". Zbytek už je z již zmiňovaných gamesek. Skromně se musím přiznat, že jsem s tím přišel já. Song "Focused" měl a má pracovní název Carcass, takže to nemusím asi dál rozebírat. Já tuhle kapelu beru do své top 5 a opravdu z nich hodně čerpám a snad na každý naší nahrávce je skladba s pracovním názvem Carcass. A ještě pro tvoji informaci, tak právě tahle skladba je jednou z těch několika upravenejch starších věcí. Původně je ten song obsahující carcassovskej riff ve Focused na "Homologated..", ale pro zvukovou "nečitelnost" tam není tolik slyšet.

Samostatnou kapitolou jsou texty...tady to bude sólo jen pro vás, protože netuším o co v textech kráčí?!? Mě se to celý zdá jako totální blbosti a marně v tom hledám hlavu a patu...

Začnu otázkou. Co je větší blbost, že vyleze zombie z hrobu, nebo že je vesmír zakřivenej a nekonečnej??? Každý ať si odpoví sám, včetně tebe, i přesto že by to mohlo být diskutabilní. (Samozřejmě, že zakřivenej a nekonečnej vesmír hehehe, Čurby) a Texty od dob již zmíněného "homoláče" jsou jednoznačně parketou Iericha. Jsou to opravdu odborná témata z oblasti fyziky, matematiky, je tam hodně věcí o vesmíru, nějaký ty úvahy, třeba právě o tom zakřivení a sem tam rovnice občas taky neuškodí. Tedˇ mě tak napadlo, že páni carcassové taky měli velice odborné texty, ač oproti nám pro tebe ve více přijatelné oblasti patologie. My si za našima textama pevně stojíme a právě proto, že všichni kolem nás zpívají o gore tématech, sexu a politice /všechna témata jsou samozřejmě ok, prostě to k týhle muzice patří/, tak my si razíme svoji cestu.

Vaše songy na "Reprocess..." jsou rychlé, úderné, intenzivní, násilné...to je takový i váš život nebo pod jakým tlakem děláte takovou muziku?

Myslím, že naše životy extrémě nevybočují z normálu. Žádný devianti ani psychopati nejsme. Spíš naopak. Ierich je ňákej ten pátek ženatej, Paul má zase ňákej ten pátek potomka a moje dcera jde po prázdninách do pátý třídy. Sám víš o čem mluvím, ne? Jedinej mozek je mladej pes, kterej momentálně dodělal průmyslovku. Takže když to shrnu, chodíme do práce, aby sme zaplatili nájmy a měli co do huby, staráme se o naše rodiny, no a jednou začas se slezem, vypijem ňáky to pivo a tekilu, zahulíme jointa a uděláme trochu grind hluku.

Řekni vždycky jste mastili GRIND, GRIND, GRIND...jednoduchá otázka, proč? Jaký máte vztah k tomuto stylu? Je to stále vaše NEJ nebo sjíždíte i jiné "drsné" záležitosti? Vím, že ty sám neposloucháš jen extrémy takže na mě prskni pár svých oblíbenců...a proč tě bere i jiná muzika, jen to tady pěkně vysvětli všem zarytým fanouškům jednoho stylu...

Umíš si představit, že by si každý den měl k obědu rizoto? Já teda ne a asi za tejden bych ho nemoch vidět, natož sežrat. A v muzice tomu není jinak, takže nejsem žádnej zarytej fanda jednoho stylu. Je to jako v životě. Všechno musí být v určité rovnováze a nesmí být ničeho moc ani málo. Takže mezi nahrávkami u mě najdeš opravdu plno věcí od popiny přes heavyrock až po extremní žánry. Poslední dobou u mě velice převažuje heavy metal vlna. Třeba konkrétně při psaní tohodle rozhovoru mi do ouška hrály kapely jako AXEL RUDY PELL nebo BLAZE /ex IRON MAIDEN/. O to pak mám větší chutˇ a náladu na ušní masakr alá NASUM. A jestli chceš pár mých oblíbenců, tak tady jsou : S.O.D., SLAYER, EDGUY, STRATOVARIUS, PET SHOP BOYS, CARCASS, SUFFOCATION, GUT, KORN, MACHINE HEAD, CRADLE OF FILTH, DIMMU BORGIR, NOFX, RAMONES… a tuny dalších. Jinak s NCC hrajeme od počátku grind. Chtěli jsme dělat extrémní muziku, tak ji jednoduše děláme. No a když se ještě vrátím k ostatním v kapele, tak kluci taky poslouchají různé věci různých žánrů. Paul má velice rád usa brutal death, Ierich poslouchá vše od klasiky po industriální hluky a Mozek taky netlačí do kebule jen grind.

Paule, teď něco pro tebe...člověče to je totálně nelidský ryk to co z tebe leze, vždyť ty ričíš jak čuník!!! Kde se to v tobě bere? Máš nějakou techniku? Cvicíš hlas nebo jen jako ostatní používáš pivní medicínu?

Kdysi v jednom hlavním městečku byl krásný sluneční den a v tom městečku jedno prímové natáčeníčko, já byl připraven používat opět svůj zadnicový chropot a v tom se ve dveřích objevily dvě postavy pánů Fekala (Ahumado G.) a Střapáka (Intervalle B.) , s nimi se vzápětí objevil i pan Ierich a pravil : Tož to sú ti pánové na backing vocals. No a ti pánové spustily a já koukal co jim to leze za nepochopitelné zvuky z krčíků, tak jsem si řikal, že to také musím aspoň trošku ovládat a domluvil jsem se s nimi na týdenním školení za 78 990 kč a od té doby s radostí také patřím do skupiny vocalistů "pigs and frogs". Tímto oba pány srdečně zdravím!

Koncerty...člověče moc jsem jich neviděl, ale vždy jde o něco na co se nedá zapomenout...třeba vaše vystoupení v Rosicích, pamatuješ? Každý hrál co chtěl a pokud možno co nejrychleji, nic šílenějšího jsem snad neviděl... prostě totál chlív... na co se můžeme těšit na Obscene festu? Bude to extra grind jako z CD?

Jo, naše live nejsou dvakrát z nejlepších a je to v podstatě neřešitelnej problém, protože Ierich pracuje několik let venku, momentálně je v Německu a přijede domů na český buchty jednou za uherskej rok…Naše cd vzniklo tak, že jsem napsal songy, s Paulem jsme udělali u mě doma vokální linky a Ierich přijel ke mně na tejden do půjčený zkušebny, kde jsme udělali bicí a šlo se to nahrávat. Výsledkem je cd. Z toho pramení i naše nesehratelnost a nemožnost živě vystupovat, což nás mrzí, ale nedá se svítit. Vše mi jen potvrdila naše účast na včerejší FEKAL PARTY v Praze. Právě kvůli live akcím, které jsme letost vzali je mezi námi již zmiňovaný Mozek. Přestože jsem ho v průběhu dvou měsíců matroš naučil a on stačil ještě dodělat školu, zkoušky s celým NCC jsme stihli udělat čertužel jen 3. Letos se ještě objevíme na OBSCENE festu a v září na MORBID festu v Německu. Snažíme se pro to dělat maximum, ale když celá kapela intenzivně nezkouší, stojí to prostě za hovno.To je neoddiskutovatelnej a nepsanej muzikantskej zákon. My jsme i v tomhle, jako skoro ve všem určitý druh anomálie…za první nevim co to je a za druhý mě to uráží, hahá.

Nedávno jsme spolu mluvil a říkal si, že připravujete novou fošnu...na kdy ji plánuješ a tíhne nový materiál k ještě vetšímu extrému a nebo kapánek změknete?

Jo, je pravda, že jsem začal dělat nový songy a mám v tuhle chvíli připravenejch asi 10 základů a mám z nich opravdu radost, jelikož se snažím udělat plno riffů jinak než doteď a mám pocit, že se mi to daří. Ono dělat desky podobný jak vejce vejci je asi otrava a každý muzikant se neustále nějak vyvijí a je přímo a nepřímo ovlivňován okolnostmi, náladami, okolím. Je předběžný tedy teď mluvit o tom, jestli materiál bude tvrdší, rychlejší, pomalejší nebo melodičtější, protože ani já sám momentálně nevím a ještě se toho určitě plno změní. Všechno teprve ukáže čas. Ale rozhodně žádný extrémní změny nepadaj v úvahu, pořád to bude pořádnej rambajs. Až budu chtít udělat heavy metalovou desku, nebude to rozhodně pod hlavičkou NCC.

Ještě nám trošku představ váš projekt YAKOOZA... to je fakt supr věc a geniální trošku MORTICIAN palba...kdy plánujete nahrávku atd.

V podstatě ještě navážu na předešlou otázku, ve které píšu, že mám v tuhle chvíli připravený ňaký základy pro nový cd NCC. Momentálně totiž řeším pro mě hrozně patovou situaci, kterou musím v nejbližších dnech rozseknout. A tím je jestli nahrávat novou fošnu NCC, na kterou máme chuť a je to i svým způsobem logický díky kvalitní nahrávce našeho debutový ho cd. Pokud by se nám podařila udělat ještě kvalitnější fošna, bylo by to pro stáj NCC jen obrovský plus a potvrzení, nebo dokonce vylepšení pozice NCC v ug. Na druhou stranu mám domluvený cd s YAKOOZOU, který by jsme měli dokonce roku nahrát pro jeden nejmenovaný label a už tedˇ máme skluz jak prase, za který může zkoušení na letní festy s NCC. Zádrhel je v tom, že píšu materiál do obou věcí já a ono nejde dělat dvě věci najednou. Je rozhodně rozumnější dělat jednu věc pořádně a naplno, než dvě napůl. Takže nevím, jestli připravovaný materiál, který jsem začal dělat pro NCC neskončí pod hlavičkou YAKOOZY. A momentálně se jazýček vah přiklonil víc YAKOOZE. Jinak abych tento projekt představil, tak tuhle věcičku jsme začali dělat v loni na přelomu léto/podzim a to proto, že jsme se hudebně nudili a já jsem si navíc začal pohrávat s automatickým bubeníkem v computeru. Udělal jsem 3 songy doma v obýváku, Paul udělal texty a nazpíval tam vokály, no a ještě jsme přizvali ke spolupráci Ottu z NEEDFUL THINGS a jednoho kámoše na backingy a odjeli to do jednoho místního studia nahrát. /Demáč se jmenuje "FLESHDANCE."/ Byla to jen původně sranda, ale vzhledem k tomu, že se to docela povedlo, tak s tím máme daleko větší plány. A vlastně tady vznikl i prapůvodní úmysl zaangažovat druhýho kytaristu, kterým se pak stal Brain a který nám momentálně pomáhá v NCC. Podobnost s MORTICIAN je docela logická, protože se jedná též o hrubej grind s automatem. Já osobně bych řekl, že je to takovej mix NCC, MORTICIAN, GUT. Druhý song má dokonce pracovní název MORTICIAN, takže se opět nepleteš, když ti to tuhle grupu připomíná. Já jsem docela dost čuměl, v kolika recenzích, který vyšly na NCC po celým světě, přirovnávali NCC k MORTICIAN. Človeče, já tuhle skupinu znám a poslouchám teprve rok!!!!!!!!!!!!!!! A většinou to byly recenze na CZECH ASSAUTL, kde je hlavní matroš z oku 99.

Takže končíme, pokud máš ještě něco na srdci, prosím...

Jo to mám. A tím je informace pro všechny, většinou pány "pisálky" a je to moje reakce na několik našich recenzí. To že to někdo pošle do prdele mě nechává naprosto chladným, já si o některých /a nejen já/ myslím svý a fakt mě ty jejich uslintaný bláboly absolutně nerozhoděj…ale… nemám nic proti Praze, skoro celá naše rodina z tohoto města pochází, jezdím tam léta nahrávat do studia a mám tam spoustu přátel, ale křičím: "My nejsme pražská kapela!!!!!!!!!!!" Já jsem z HRADCE KRÁLOVÉ!!!, Paul je z HRADCE KRÁLOVÉ!!! a Brain je ze Skutče, takže třetí východočech v kapele!!!!!!! /A ty seš Čurby čtvrtej východočech!/ Jedinej kdo tam má trvalý bydliště je Ierich, původem z Poděbrad, kterej teď z 99% bydlí v Německu. Jsem hradeckej patriot a jsem na to patřičně hrdej! Takže opakuji. Nejsme pražská kapela!!! No a jinak obligátní pozdrav všem muzikantům a fanouškům jakékoliv dobré hudby. Doufám že Vám NCC nebo jiné naše projekty budou ještě ňákej čas ničit ušní boltce!!!

Hi Robocop, ptal se Čurby.